Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Waarde daling van een brommer' (ID 33278).
De reply is geschreven door hondansr1 (UserID 8017) op 14-11-2005 18:29.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
MT (en mb) zijn niet echt handig om op te vertrouwen als dagelijks vervoermiddel in mijn ogen. Tis leuk als project en of voor de hobby mee te rijden, en af en toe naar school is ook geen probleem. Echter als ie gewoon elke ochtend en middag moet starten en rijden dan zou ik geen oude Honda halen (geen enkel oud ding op een Kreidler na)

Reden
-Betrouwbaarheid, bij de Honda gaat nogal eens wat kapot of trilt er wat los. Meestal niet van die hele erge dingen maar als ie gewoon in orde moet zijn om ermee na school te rijden is het best vervelend. Bovendien zijn ze tegenwoordig ook al 100x uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en dat komt de betrouwbaarheid imho ook niet echt ten goede (tenzij iemand die het ECHT goed kan het gedaan heeft)
-Als er een onderdeel sneuvelt moet je weer een hoop toeren uit gaan halen om ergens onderdelen vandaan te halen om de volgende dag weer te kunnen rijden.
-Honda wordt volgens mij als opvoerbrommer gezien, dus elke rollerbank ben je wss de (spreekwoordelijke) lul.
-lastig om hem op te voeren (nouja lastig, iig niet zo makkelijk als een Rieju of een andere modern begrenste brommer)
Dan trek ik mijn conclusie:
Honda is heel leuk en mooi om soms mee te rijden, om aan te sleutelen als project, maar niet zo geweldig om er elke dag op naar school te jakkeren.

Die dingen heeft een Rieju (imho) niet,
-Best betrouwbaar mits je hem gewoon goed onderhoud.
-Gaat er toch iets kapot kan bijna elke brommerboer soelaas bieden door de veel gebruikte blokjes onder een Rieju (namelijk ook onder (de moderne) appie rs'en, tzr'en, DT's, enz...)
-Opvoerbrommer weet ik zo niet of een Rieju ook zo bekend staat, echter standaard ontrgenst klinken ze nog vrij origineel en zul je er makkelijker tussendoor glippen lijkt me.
-Makkelijk op te voeren, sloop die begrenzers eraf, pleur er een andere sproeier in en je bent klaar, bij de Honda ben je met de hele setup aan het kloten...


Wat betreft die versnellingsbak, volgens mij is het van de mensen hier aanstellerij. Ik ga van de week echter een keer testen op een tzr (ook am6) of ik het nu bij het rechte eind heb of dat het echt een kutversnellingsbak is.


ik rijd een honda nsr van voor 90 en die doet het altijd trapen en loopt er loopt egt niks los als je hem maar onderhoud en niet alles honderd keer loos draait en blijft muiken maar dnke je niet dat dat met een derbi of rieju over 5 jaar ook he geval is en je mag mijn honda nsr wel kopen orginele kleuren



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved