Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'barikit 50cc nikasil voor suzuki rmx/rg/wolf= vlinderpoort?' (ID 33251).
De reply is geschreven door -!Giles!- (UserID 1882) op 13-11-2005 21:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: para
Ik heb ooit eens een hebo 65 gemonteerd en een am6 blok presteerde allicht even goed met 50cc...
en toch heb ik de krukas kapot gekregen met die cil, vandaar dat ik nu bij 50cc blijf

op 50cc.nl zijn allemaal gewone uitlaatpoorten (dus geen fluiters of vlinderpoort, btw vlinderpoort is gelijk 2 driehoekige uitlaatpoorten naast elkaar met een spijl ertussen , zal je wel al gezien hebben op evo cilinders ofzo

die rpm hoop ik wel te halen, ik heb zelf een opmaat uitlaat,cil zal ik ook wel bijwerken, alleen zou het handiger zijn met een vlinderpoort omdat ik dan breder kan gaan dan de 67% van de boring(van toepassing op gewone uitlaatpoorten) en zo kan ik de timing nog iets lager houden. De ontsteking wil ik zelf maken met men programmeerbare cdi met picprocessor die momenteel in ontwikkeling is
ik ga proberen de conus uit het vliegwiel draaien, en deze in een alu schijf persen, waar de magneet opkomt voor de sensor naar de cdi. Dan nog proberen een carterinlaat van een am6 erop de zetten aangezien er in het carter enkel lege ruimtes zitten op die plaats hoop ik dat het zal lukken met een beetje plamuur... Dan nog een stage6 pwk 21mm carbu proberen, die zijn gemaakt naar de grotere keihin pwk modellen, en aangezien die goed zijn...

die link die ik opgegeven heb da is ok al in kweetnie welk land... tjah


de eerste modellen van hebo zijn met vlinderpoort maar die zijn alleen nog maar 2dehands te verkrijgen en zijn zeer zeldzaam. Je kan ipv ori onsteking afdraaien ook een hpi monteren.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved