Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Het grote Brommer vergelijkingstopic' (ID 30723).
De reply is geschreven door Gilera Gsm (UserID 2349) op 9-11-2005 10:07.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


goed
Een cittablok is als eerste veel simpeler dan een fox, alles is zo simpel mogelijk gehouden zelfs nog simpeler dan een puch, dat is voor een beginner als concept veel handiger.
Ik heb het dan wel over het nieuwe model met elektrische ontsteking ipv contactputen.
In nederland is er makkelijk aan onderdelen te komen tweedehans of nieuw ik weet niet hoe dat zit in belgie.
Ze zijn gemakkelijk op te voeren dmv een speedengine die je nieuw al voor 90 euro kan kopen (excl krukas en cilinder).
Er zijn ook genoeg leuke uitlaatjes voor te krijgen.
Voor peugeot fox valt dit allemaal wel mee.
Cittas zijn imo zo goed omdat ze zo simpel mogelijk zijn..
En het uiterlijk speelt een grote rol, peugeot fox is in groningen puur een krantenbezorger brommertje.


Het klopt dat citta enz makkelijker in elkaar zit als fox. Maar foz heeft betere rijeigenschappen. Betere remmen, soms grotere wielendan citta en hij trekt origineel velen malen beter als een citta of si. En kwa opvoeronderdelen is bij fox enz heel veel te krijgen. En uiterlijk hier is tegenovergesteld dan in groningen. Hier rijden ze liever op een fox of wallaroo dan op een vespa. Maar dat is je persoonlijke mening. Maar alle 2 zijn het goede brommers. Zelf zou ik voor peugeot fox gaan.


Dit bericht is gewijzigd door Gilera Gsm op 9-11-2005 om 10:07 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved