Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Waarom slijt opgevoerd blok zo snel?' (ID 33140).
De reply is geschreven door Neluhz (UserID 8191) op 8-11-2005 15:56.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]
boring heeft ook helemaal niks met de lengte van een drijfstang te maken. De boring ligt aan de kruk as, hoeveel milimeter is de excentrische as, oftwel de krus as, van de centrische as verwijderd...
stel kheb een mt krukas, die heeft bijvoorbeeld een slag van zeg 50 mm en een drijfstang van 90mm, nu sloop ik mn ori drijstang eruit en gooi er eentje op van 900mm. een 10x zo lange, dan is mijn slag nog steeds hetzelfde gebleven.
ik weet niet of de krukas van een 50 en een 80 verschilt met elkaar, maar als dat niet zo is, dan slijt een 80 THEORETISCH harder dan een 50.
verschilt die krukas nu wel van elkaar, dus dat de 80 een grotere slag heeft, dan zou het nog weleens kunnen zijn dat de 50 harder slijt.
Want,
stel jezelf maar eens voor. Waar wordt je vermoeider van. Je zit op je fiets met hele korte trappertjes, dan moet je veel kracht uit oefenen om ze rond te krijgen. Heb je nu een hele lange trapper hoef je veel minder kracht uit te oefenen en ben je ook minder moe.
Dit alles heeft gewoon met hefboom te maken, en niet met pk?s koppel of cc?s
je verwart bring en slag een paar keer, maar voorderest heb je wel gelik
ow kanker, toch niet
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 8-11-2005 om 15:57 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved