Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Mt...achterbrug...70cc? :)' (ID 5338).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 3-9-2002?12:54.

Quote:
Originally posted by: Blorn = Honda Freak?

bzs is slapper dan ori, ori is namelijk massief ijzer/staal en bzs zijn een paar dunne plaatjes die aanelkaar zijn gelast.. ik had btw ook bzs op mn mt met 70malossi, en brug ging niet krom hoor.. alleen krijg je wel snel speling op de brug lagers (of die nylon bussen, whatever..)


FOUT! U GAAT NIET DOOR VOOR DE KOELKAST,VOLGENDE KEER BETER

De achterbrug v/e MT is NOOIT massief (zelfgemaakt ok....) want dat is n?g slapper dan plaatstaal, i.v.m. metaalmoeheid denk ik.
En dan nog, heb jij wel eens een originele brug gezien die zeer verrot is?
Ik wel, meerdere zelfs, en dan gaat het voornamelijk om doorgerotte bruggen (gezien in een loods met slooponderdelen), door de ketting uitgeslete slijpsporen, zo xtreem dat je er met een priem en hamer z? doorheen kon beuken (eigen ervaring) en ze zijn z??r dun, een 70 kunnen ze wel aan, maar een BZS brug is vele malen steviger.
En dat lassen? Hoe zit jouw frame in elkaar, is die zo gegoten ofsow?
Die van mij is ook alleen maar een stel buisjes aan elkaar gelast door de Honda fabriek (neem ik aan, Yamaha zal het denk ik niet voor ze doen).
En heb jij wel eens de power van een helemaal compleet originele MT8 of MB8 gevoeld? Dus met originele demper en uitlaat, origineel spruitstuk en membraam, HM18.3 carb, originele cilinder, zuiger en kop, origineel luchtfilter, originele vertanding etc.?
Dat scheelt niet zo verdomde veel met een goed opgefokte 50 snel hoor...
Als je er een 20mm (of meer) achter legt, Proma Enduro 80 uitlaat en demper, dikker spruitstuk en etc., misschien cilinder en zuiger klein beetje aanpassen, dan heb je die originele brug w?l snel krom.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved