Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha TZR of Kreidler RMC(-S)?' (ID 33041).
De reply is geschreven door nsrracer (UserID 7615) op 4-11-2005 10:21.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Zal ff wat op een rijtje zetten, uti eigen ervaring enzo:
Verschil RMC/RMC-S, S staat voor Scheibenbremse, dus schijfrem.
Ik zou kijken voor zowiezo een Nederlandse bromfiets, iig een nederlands frame. En het liefst met een direct geschakeld blok, indirect schakelt minder en vergt heel veel afstelwerk. Als je een kreidler hebt gezien, met trappers (dus een hollands blok), vraag dan of het blok is gereviseerd of geen olie lekt. Dit omdat dit een erg veel voorkomend probleem is bij de kreidler blokken, die lekken langs de trapas, heel vaak. Dit kan je ook controleren door te voelen of het schakelpookje niet onder de olie zit.
Let er wel op, onderdelen zijn best duur, zeker niet goedkoop. En dat ze altijd vet hard lopen valt ook mee. Want met een originele Mahle 6,3 SB, 18mm bing en 32mm uitlaat, rijd je ook maar 85 km/h ofzo, hoog uit 90 km/h maximaal. Een ontgrenste TZR rijd dus net zo hard ongeveer.
Ohjah, voor khpoppema, geloof je dat echt :mrgreen: Laat me niet lachen man, vroeger liep elke standaard kreidler 90 km/h als ik zo hoor. Er zijn nu maar een paar straat-Kreidler in nederland, die kan je op 2 handen tellen die de 120 km/h net halen. En dit is vaak met een opgeboorde cilinder tot 63cc, en daar zit h??l veel specialistisch tunewerk in. Die snelheid haal je echt niet zomaar. 195 km/h dat reden de racekreidlers net op sommige circuits, je gelooft toch niet dat een straatkreidler zohard rijd :mrgreen:


als een kreidler blok met trapas is gereviseerd beginnen ze heel snel weer te lekken heb ik zelf ook. dit komt vaak doordat de trapas een klein beetje krom is en daardoor de keering kapot maakt en dus weer begint te lekken.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved