Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 30-10-2005 22:32.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
hallo bobbers kheb een vraagje, ik heb hier een cilinder liggen en daar heeft een x iemand ingezeten met de frees, nu heb ik de cilinder uitgerekend maar ik kom iets tegen wat ik vreem vind dit zijn de timingen:
uitlaatpoort: 184 graden
spoelpoort: 136 graden
dat komt neer op een blowdown van 48 graden, hier valt niet mee te rijden lijkt mij of wel? denk niet maar goed.
nu wou ik de blowdown op ongeveer 35 graden zetten, dan moeten de spoelpoorten op 149 graden komen, wat wil zeggen dat ik de spoelpoorten ongeveer 3mm omhoog moet brengen (lijkt mij best veel), maar goed klopt dit of vergeet ik iets?
je blowdown is verschil tussen de spoelpoort-timing en je uitlaatpoorttiming /2. dus jou blowdown is 48/2=24.
iig, zo dacht ik dat het was, aangezien er zat rijdbare cilinders zijn met 130 spoeltiming en 190 uitlaattiming oid, dat zou dan ook een blowdown opleveren van 60, maar zodra je door 2 deelt heb je een redelijk normale 30.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved