Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Jincheng Knightcruiser - een goede keuze???' (ID 32911).
De reply is geschreven door mcdronkz (UserID 2324) op 29-10-2005 0:12.

Een Jincheng Knight is allereerst heel klein, gelukkig ben je dit zelf ook zoals je aangeeft in je post, dus dat is geen probleem. Maar verwacht geen brommer die eruit ziet als een volwaardige motor, misschien op een foto wel, maar in het echt is 'ie h??l kleintjes hoor. Viertakt is erg leuk, rijdt mooi rustig, zuinig, etc. Kun je goed 75 laten lopen, maar daarna houdt het ook wel op bij 50cc.

Het rijden.. tja.. het zal geen wonder zijn in de bochten, het rijdt h??l anders dan een MB, echt niet sportief ofzo (of je moet goed je best doen). Kwaliteit is gewoon niet zoals bij een Honda, maar dat zie je dan ook wel terug in de prijs. Jincheng is echt geen belabberde rotzooi ofzo, integendeel, maar het is allemaal niet zo "rock solid" als een echte Honda.

Heb je wel eens van de Aprilia Classic gehoord ?



Deze is beduidend "voller" dan de Knight, en ook als je 'm naast een motor zet, lijkt het net echt. Qua maten doet 'ie niet onder voor een Shadow 450 oid. Nadeel is wel het tweetakt blok, maar dit is daarentegen wel van aardige kwaliteit (geen imitatie) en makkelijk op te voeren. Mocht ik ooit nog zo'n soort brommer kopen (ik heb 2 jaar lang Classic gereden), dan wordt het een Classic met origineel Honda viertakt blok.

Classic kost gebruikt tussen de 750 en 1500 euro.

Ik weet bijna wel zeker dat de Classic de meest comfortabele brommer ooit gemaakt is, in ieder geval qua zithouding. Ze zijn niet erg hoog, en de opstap is ook lekker te doen als je niet zo groot bent.

Ben je een beetje handig, koop een Classic en bouw er een viertakt blok onder, ben je dat niet, koop een Jincheng Knight als je zuinig en zonder problemen wilt rijden.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved