Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Tunen Honda Cr125 '99' (ID 32813).
De reply is geschreven door Rudy (UserID 655) op 25-10-2005 15:10.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Okee, timingen ga ik vanmiddag uitrekenen.
Heb alles goed doorgelezen en moet geen problemen opleveren.
Boring=54mm
Slag=54,5mm
Drijfstanglengte= precies? -> (54,5*2)=109mm
Compression Ratio= 8.8:1
Deckheight=0,75
Squish=0,75+dikte koppakking
Uitlaatpoorttiming (powervalve open)=
Uitlaatpoorttiming (powervalve dicht)=
Spoelpoorttiming(en)=
Blowdown=
Dit zet ik hier even neer voor me eigen, zit hier op school, dus niet gaan zeuren dat ik voor de zoveelste keer repley ofzo
En kan ik trouwens ook gewoon de inlaatpoorttiming uitrekenen?
Is dit handig? En hoe zou ik die het beste kunnen aanpassen?
(kon dit nergens vinden)
Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 25-10-2005 om 10:43 uur.
excel sheetje:
http://miniracer.her...mmerforum/timing.xls
Drijfstanglengte moet je protuning anders vragen
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Post dit liever ff niet hier.
(Om toch ff antwoord te geven, ik zeg niet dat ik liever een 125 rijdt omdat die lekkerder stuurt, nee omdat een 125 veel en veel lichter is en 't zwaartepunt naar mijn idee lager/fijner ligt en dat heeft dan weer mede te maken met het stuurgedrag)
Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 25-10-2005 om 15:02 uur.
250 is 6-7 kg zwaarder als een 125, ik merkte er qua dat eigelijk niets van. Gewicht wat hij meer weegt zit puur in het blok en dat zit prachtig in het middepunt vd motor. Ik kon het gewichtverschil echt niet merken, dat in tegestelling tot een ritje op een crf450 (waar het gewicht heel erg op het voorwiel lijkt te zitten).
Dit bericht is gewijzigd door Rudy op 25-10-2005 om 15:12 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved