Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Tunen Honda Cr125 '99' (ID 32813).
De reply is geschreven door Ollie (UserID 3130) op 24-10-2005 22:30.
Zo poortmapje gefixed, maar de breedtes van de poorten op de poortmap klopt echter niet, aangezien ik die langs de wand gemeten heb, maar daar heb je dan weer een formule voor ->
Sin ((poortmapbreedte x 180)/(pi x boring) x boring
Maar moet ik over het breedste punt van de uitlaatpoort op de poortmap de breedte meten? Dus vanaf het poortmapje gezien, het breedste punt meten (in dit geval redelijk bovenaan) van de vlinderpoort?
Deckheight is trouwens iets tussen de 0,7 en 0,8mm, als ik daarbij de dikte van de koppakking bij op tel heb ik de squish?
http://www.brommerforum.nl/showtopic/21660
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2
T=R+L+C-E
R is de slag gedeeld door 2 in mm.
L is is de drijfstang lengte van hart tot hart in mm.
C is Afstand top zuiger in B.D.P. tot aan rand van de cilinder in mm.
E is Afstand van de toprand van de poort tot aan de cilinder toprand in mm.
Hier dan ook ff de formule om de timing van m'n poorten uit te rekenen, ik neem aan dat ik dit voor elke poort opzich moet doen?
En dat ik ook de timingen met powervalve open en dicht moet berekenen? Lijkt me dat daar verschil inzit?
T=R+L+C-E
Deze formule begrijp ik, maar wat moet ik met die 1e? Staat nergens uitleg over? D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2 ??
Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 24-10-2005 om 22:32 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 24-10-2005 om 22:55 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Ollie op 25-10-2005 om 10:20 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved