Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Tunen Honda Cr125 '99' (ID 32813).
De reply is geschreven door Rudy (UserID 655) op 24-10-2005 18:41.

Meeste vermogen kun je winnen door het uitlaatspijltje smaller te maken. Poorttiming qua hoogte aanpassen zou ik zowizo niet doen (omdat je powervalve dan niet meer sluit ).
Ik zou er persoonlijk niet teveel aan doen, kans dat je het verpruts (motor veel te piekerig maak) is behoorlijk groot namelijk.

Quote:

timingen
Uitlaatpoort (pv open): 195,2
Uitlaatpoort(pv dicht) :156,8
Spoelpoorten :130,3
Blowdown (pv open) :32.45
Blowdown(pv dicht) :12.85
de werkelijke uitlaatpoort zit op 63,43% van de boring , de complete uitlaatpoort (met fluiters) op 94,60%
*pv is powervalve



Stukkie wat ik op mijn site heb staan

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx crosser
[...]


Heeft ie net gehad. t probleem van een 250 is dat ze nie zo lekker sturen als een 125, 125's zijn veel meer lekkere speel dinge. Mooi mee gooien enzo. En de kracht is altijd leuk idd, daarom kan je tunen.


Ik vind mijn huidige yz250 eigelijk zeker zo goed sturen als mijn cr125 toen de tijd. Grootste nadeel van die cr vond ik dat hij nogal eens "vreemd" reageerde als je scheef land. Dat blijkt te liggen aan het eigelijk te sterke alu frame (iig volgens de experts
).

Dit bericht is gewijzigd door Rudy op 24-10-2005 om 18:49 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved