Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Wanneer C3 of C4 lager' (ID 5296).
De reply is geschreven door Rudy (UserID 655) op 30-8-2002?10:06.
Quote:
Originally posted by: - ViPER -?
C4 lagers zijn alleen leuk als je korte sprints wil maken, ze zijn speciaal gemaakt voor 14K+ toeren, en gaan maar heel kort mee.
C3 lagers hebben volgens mij alle brommers en scooters standaard, deze kunnen bij schakelbrommers tot 13K toeren d8 ik, bij puch en scooter weet ik niet.
Is dus nergens voor nodig om c4 lagers te nemen, zoals veel domme scooter rijders doen met een 70cc'tje, of je moet extreem hard willen voor 100km of zo.
Zo was het voor zover ik me kan herinneren.
de meeste puch lagers kunnen met gemak het max toerental aan c3 of c4 zegt daar ook nix over ik geloof dat die lager bijna allemaal rond de 18 tot 20 k kunnen draaien ik zou het op kunnen zoeken als je het precies wilt weten,heb hier geen lagerboek liggen)
c3/c4 zegt alleen wat over de grote van speling wat vooral van invloed is op hogere temperaturen . C3 lager 11-25 um - en voor een C4 lager 18-33 um
De enige echte reden om c3/c4 lagers te monteren is het feit dat een opgevoerde brommer warmer word(luchtgekoeld zeker). Bij orgineel lager word de speling te klein en loop het lager heel snel kapot.
[This message is edited by Rudy on 30-8-2002 10:35]