Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'project : suzukiracer' (ID 32697).
De reply is geschreven door Henk-88 (UserID 4824) op 19-10-2005 21:35.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki gt50
[...]



uitlaatpoort verbreed
inlaat naar 21mm verbreed
spoelpoorten gepolierd


een bedrijf in Veendam (en wss andere 'flow-bedrijven' ook) dat cilinders tuned en flowed, brengt in (gepolijste) spoelpoorten weer bobbeltjes/oneffenheden aan omdat lucht zich dan makkelijker (lees met minder weerstand) door de spoelpoorten beweegt. Denk maar eens aan golfballetjes met die kuiltjes om de luchtweerstand te verminderen; daar zijn h??l veel proeven mee gedaan.
Soms kan polijsten w?l positief resultaat hebben als je spoelpoorten echt bagger zijn, maar voor het maximale halen uit je cilinder dus niet.

De snelle Suzuki TSX-cilinders hebben ook wat oneffenheidjes in de spoelpoorten maar met een zwart verflaagje die de spoelpoorten wat gladder maakt. Dit laagje en de oneffenheidjes kun je beter niet gladmaken/polijsten omdat 't nooit tot betere resultaten gaat leiden. Alleen een 'Flow-bedrijf' zal er -op exact de juiste plekken- wat aan kunnen veranderen met vermogenswinst.


Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 19-10-2005 om 23:00 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved