Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2takt vs 4 takt' (ID 32653).
De reply is geschreven door damage (UserID 2471) op 18-10-2005 0:31.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]


en bij 2 niet ??

volgens mij wil je gewoon beetje intressant over komen met hippe technische termen waar het helemaal niet over ging (wie spreekt hier over hydorlische kleppen timers???? kom je zometeen ook met desmo systemen en electrisch gestuurde kleppen of wat?)

k ga hier niet verder op in, deze discussie is overigens al vaak zat hier tersprake geweest (2t-4t) de sfeer hier op het board is al onder de maat, zeker met dit soort onzinnige discussies komt het niet verder
t intresseert me ook geen flikker trouwens, en Ja, ik weet het indd beter ... gelukkig wel ...

Dit bericht is gewijzigd door Dakana op 17-10-2005 om 23:56 uur.



leer lezen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: damage
[...]


125cc 2takt wint het van 125cc 4 takt als het om maximaal mogelijke gaat. Einde discussie. Je mag uitgaan van vermogen van een 4-takt keer 1,7 ongeveer @ vergelijkbare motoren bij gelijke cilinderinhoud.

Enne, zet je kleppen maar es te strak en kom dan nog maar es vertellen dat kleppen stellen no big deal is en als je distributieriem knapt oid, bij een multiklepper, dan gaat het echt wel fout zelfs bij sommige 2 kleppers al... dus of het nou alleen voor je vermogen gunstig is

en een 4 takt heeft misschien wel een bredere afgifte van vermogen, maar daar staat wel tegenover dat bij gelijke inhoud als een 4 takt, de 2 takt veel meer koppel heeft.


enne, het gaat niet over de hoeveelheid toeren, maar om de zuigersnelheid...



en ook hydro stoters hebben een juiste afstelling nodig om hun werk goed te kunnen doen hoor.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved