Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2takt vs 4 takt' (ID 32653).
De reply is geschreven door damage (UserID 2471) op 17-10-2005 23:42.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana
[...]


je bevestigt gelukkig dat je er geen flikker van begrijpt.


om het overigens maar even te onderbouwen -
-een distributie riem is wat anders als een distributie ketting
-kleppen stellen is 'no big deal', t strakt loopt je blok niet eens en te los tikken je tuimelaars op je nokkeas en kleppen stelen maar richten verder geen schade aan (als je er erg lang mee blijft rijden en het een extreem geval is heb je extra slijtage op de nokkeas)
-'multi' klepper of 2 klepper geeft het verschil niet op het voorbeeld dat ik gaf.

duik nou eerst maar is de garage in voor je intresant op internet gaat lopen doen

Dit bericht is gewijzigd door Dakana op 17-10-2005 om 23:36 uur.


jawel dat geeft wel het voorbeeld. Want bij een multieklepper zouden je kleppen gewoon mol zijn. minstens 4 in praktijk. Maar ag jij weet het beter.

kleppen te ruim stellen kunnen je stoters mol gaan, zeker bij hydrostoters. Als je je kleppen te ruim hebt staan kunnen tuimelaars afbreken, dat is met grote klepspeling meer regel dan uitzondering. (maw komt vaker voor dan je zou denken)



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved