Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Mededeling; cilinders PW de snelste 50cc AC' (ID 5270).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 28-8-2002?11:53.
Naar mijn meningis de pw niet helemaal geweldig. Ik trok er ruim 10 km/h meer uit na een tunebeurt. Acceleratie verbeterde ook. Maar die cilinder vlamde echt bizar met een homoet 50. Maar met std had die veel minder kracht en draaide ij minder toeren. Met een bullit pijp draaide die wel veel toeren maar had die een hele smalle powerband. Hij had daarmee overigens wel kracht, burnout op de weg met 50 cc zonder olie terwijl ik op mijn mb zat....
Wat ik probeer te zeggen is dat de pw standaard zeker niet geweldig is. En verder dat het ook veel uitmaakt welke onderdelen je erbij gebruikt. Een verkeerde uitlaat oid verziekt je prestaties wel gigantisch. Het is de COMBINATIE van onderdelen die snel is en niet een cilinder.
Maar ik garandeer je dat een goede combinatie met een 50 zeta een 50 pw er vierkant uittrekt en op top blijft de pw ook achter.
En je vergeet verder nog een belangrijke cilinder, de std 50 waarmee een mb in het buitenland werd uitgerust ipv die barrel cilinder in Nederland. Die buitenlandse cilinder laat een pw gegarandeerd ver achter zich en is gegarandeert beter afgewerkt.
Ik vind de pw niet slecht en hij is zijn geld wel waard. Ik heb ook met die 2e setup exact hetzelfde gereden. Maar met een homoet lag de acceleratie nog hoger. En na tuning van de cilinder werd het nog leuker. Maar met een std pw een 70 goede 70 setup eruit trekken is naar mijn mening niet mogelijk. En het verschil tussen 3 kwart en vol gas is niet zo veel. Maar voor de cilinder is het niet geweldig goed. Ik denk dat het misschien 2 km/h scheelt, of nog niet eens.
[This message is edited by MB50 TUNED on 28-8-2002 11:58]