Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'VHM kop voor NSR50' (ID 32393).
De reply is geschreven door simonini (UserID 4642) op 7-10-2005 0:02.

Het is niet men bedoeling ze in productie te nemen, ik denk dat ik dan wel eens een boos telefoontje van VHM zou kunnen krijgen.
De kop dient gewoon voor eigen gebruik op men summercup-racer (waarmee ik misschien volgend jaar het noord-frans kampioenschap ga meerijden). En omdat ik op school de kans kreeg, ipv een opgelegde oefening, een eigen oefening te maken op CNC-draaibank en CNC-freesmachine, leek het mij wel leuk (en handig) om een cilinderkop met verwisselbare binnenkop te maken. Ik rijd momenteel ook met een uitgedraaide originele kop, maar ik zie meer mogelijkheden met een blinde binnenkop dan met een originele kop. En vermits een originele kop in okkazie ook al rap 25-30? kost lijkt het mij wel de moeite waard om te maken. Er zelf een kopen vind ik niet alleen redelijk zinloos (dan heb ik er 2) maar ook redelijk duur voor de simpele student die ik ben

Heeft er anders niemand foto's of tekeningen van de klemming van de binnen- in de buitenkop. Want ik kan wel even afkijken van scooterkopjes, maar daar wordt de binnenkop, via de buitenkop, rechtstreeks vastgeschroefd op de draadstangen en afgedicht met een paar o-ringetjes rond de draadstang. Bij een NSR wordt de binnenkop geklemd door de buitenkop, die volledig in de hoeken wordt vastgeschroefd, dus zal de afdichting op een andere wijze moeten plaatsvinden. Vooral rond het bougiegat, want daar wordt hij waarschijnlijk op geklemd. Ik vermoed dat de afdichting op de diameter zal plaatsvinden door een o-ring in een groef te plaatsen (ipv met een scooter de o-ringen tussen binnen- en buitenkop te leggen) en dan met de buitenkop de binnenkop te klemmen. Maar omdat ik geen 5 verschillende "prototypes" zal mogen maken op school, wil ik het van de eerste keer juist hebben.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved