Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Motorhispania RYZ SM' (ID 32235).
De reply is geschreven door Neonlampje (UserID 44) op 27-9-2005 11:33.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

vaak koeilingsproblemen, vind ze te weinig ruimte binnenin hebben vergeleken met nsr

geen mogelijkheid om om te bouwen naar LC (70cc zeta daargelaten) i.v.m geen officieele lc versie

uhm bijv. rechterkrukaskeering die binnen de krukaswang en lager zit en daarom redelijk klote te vervangen is.

vind ze gewoon niet lekker werken.. nsr blok is tog gewoon beter , en ns1 vind ik gewoon nog meer ontwikkeld

koelingsproblemen.. sja het is maar net waar je ze voor gebruikt Ac volstaat prima hoor bij deze blokken.

Rechter krukaskeerring gaat ook nooit kapot, die vervang je alleen wanneer je je complete lagers vervangt. Gaan ze je wel kapot, dan heb je of een beschadiging aan je krukas, of een oude keerring gebruikt.

nsr blokken werken idd wel lekkerder, echter.. komt dat natuurlijk ook omdat de meeste mt/b blokken veel ouder zijn (niet qua ontwerp, maar leeftijd)

Grote nadeel van mt/b blokken vind ik dat het linker lager via het mengsel gesmeerd wordt, en het rechter via je carter-olie. Evenals het verschil in diameter van je krukaslagers.. waardoor je aan de linker kant minder makkelijk een roterende inlaat kunt plaatsen. Hiervoor is een nsr blok bijvoorbeeld beter. Maar dat zijn wat persoonlijke minpuntjes.

Verder ben ik wel van mening dat honda blokken niet onder doen dan minarelli, pk scores zijn hetzelfde ongeveer.. en levensduur.. sja dan moet je toch echt honda hebben imho


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved