Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Hoge toeren' (ID 32218).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 26-9-2005 22:32.
Ik denk dat je cilinder weer op warmlopen staat. Dit kun je op 2 manieren verhelpen.
- Meer smeren. Wees niet bang om hem 1 op 25 te smeren. Luister niet naar anderen als zij zeggen dat dit te veel is want smeren kun je bij wijze van spreken nooit teveel doen. Nadeel van TE veel smeren is dat hij moeilijker kan gaan starten en dat de uitlaat dicht kan gaan zitten. Hiervoor hoef je bij een 70 zeta met proma je al niet druk over te maken. En aangezien je hem, zoals je zelf al zegt, veel in hoge toeren jaagt brand dit er wel uit.
Voordeel van veel smeren is dat de zuigerveren en de zuiger minder wrijving ondervinden waardoor je minder warmteontwikkeling krijgt. Ook zorgt olie ervoor dat je een iets slechtere onbranding krijgt waardoor de verbrandingstemperatuur omlaag gaat.
- de 2e manier is een bougie met een lagere warmtegraad gebruiken. Deze bougie voert de warmte makkelijker af waardoor de ontbrandingtemperatuur op 1 of andere duistere manier lager wordt. Dit scheelt echter niet veel.
Kortom ik zou eerst eens gaan kijken waar het aan ligt voordat je er een andere cilinder op legt. Die kan namelijk ook op die zelfde wijze naar de balle gaan.
Wanneer je je brommer op gaat voeren moet je als eerste al rijker gaan smeren. Denk dan aan zo'n 1 op 40-45. Ga je hem al flink opvoeren door er bijvoorbeeld een 70cc op te leggen, dan moet je al snel denken aan 1 op 30/40. En ga je hem dan flink belasten dan zul je er ECHT niet slecht aan doen om hem 1 op 25 te smeren.
Maar ga weer niet veel meer smeren dan dit want dan kan hij weleens beroerd gaan lopen.
Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 26-9-2005 om 22:36 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved