Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '24 Mikuni benzine eN?' (ID 32172).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 24-9-2005 19:33.
Die dikke aansluiting (foto 1) is voor je benzine.
De andere kant (foto 3) dunne aansluiting is voor additatieven: olie ofzo. Deze moet je echter afstoppen. 2-taktolie moet namelijk via je inlaatspruitstuk geinjecteerd worden.
Die ene onderaan de vlotterbak is zowel overloop, als aflaat. Wanneer je namelijk dat boutje daar net boven losdraait loopt je vlotterbak helemaal leeg.
Het kleine tuitje op de derde foto moet je dichtstoppen (Dit kun je doen door er een slangetje op te doen met een schroef erin of zoiets dergelijks)
Sommigen laten hem ook open.
Dit tuitje kan GEEN valse lucht aanzuigen maar het zou wel kunnen dat hierdoor vuil naar binnen zou kunnen komen
PS. De reden dat je 2-takt olie op de carburateur aan moet sluiten is dat wanneer je je tank leegrijd, er teveel olie in je motor terecht komt. Hierdoor kan hij gaan verzuipen.
De oliepomp geeft meer olie naar mate je meer gas geeft. Omdat er in de carburateur een "buffer" van benzine zit, zul je olietoevoer altijd te traag bijregelen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved