Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Intercooler...mot te doen zijn..' (ID 5176).
De reply is geschreven door ardan (UserID 409) op 21-8-2002?15:13.
ik zou meer een "intercooler" bouwen in de aanzuigslang,dus net na je luchtdoos,een spiraal gedraaide metalen slang die net in je aanzuigbuis past met daar dsan stikstof of zo in,dat zou misschien nog wel iets uitmaken.
of is het daar dat je al bedoelde ,want ik dacht voor de luchtdoos ma hell
volgens mij is een supercharger project echt beter,een band die van je voorste tandwiel aangedreven word en zo een supercharger aandrijft,zet je die tussen je filter en carb en blazen die handel,gewon zorgen dat je die band juiste "tandwielen" (rollen) geeft zodat ie niet abnormaal veel toeren draait ofzo,moet niet zo moeilijk zijn om te berekenen;draait je voorste tandwiel in elke versnelling evenveel toeren bij zeg maar 10.000 toeren? nee waarschijnlijk,dit maakt het misschien wel wat moeilijk afstellen van je carbu omdat de supercharger dan vb in 1e meer lucht binnendraait als in de 5e,oplossing hiervor is misschien een soort vario nemen (deze veranderd dan van omtrek (kleiner) als tandwiel meer toeren maakt en groter als ie weinig toeren maakt ofnie?)
zo maakt de supercharger een constant aantal toeren en is je carbu afstelling makkelijker,zelfde als nu alleen dat ie veel meer lucht binnenkrijgt
pfff,wat een uit??nzetting :n
wat denken jullie
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved