Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'weerstand' (ID 5167).
De reply is geschreven door Nick (UserID 1) op 20-8-2002?22:36.

Quote:
Originally posted by: Rene?

dus de gele draad moet je dan op die gelijkrichter aansluiten, EN op je lichten??
en op die rode hoef je dan niks aan te sluiten??

Geel komt uit je blok, gaat naar de gelijkrichter/stabilisator (koelrib ding), en gaat vervolgens naar je verlichting.
Het wordt dus alleen gestabiliseerd maar niet gelijkgericht in die koelrib ding. Dat gebeurt alleen met de wit/rood/zwarte draad.
Die laatste is dus wit uit het blok, gaat naar gelijkrichter en wordt dan rood. Die rode gaat naar je contactslot en wordt dan zwart.

Kortom: je gele draad is NIET contactslot geschakeld (dwz dat je verlichting het ook doet met een lopende motor terwijl je contactslot uit staat)
je wit/rood/zwarte draad is WEL contactslot geschakeld (oftewel je kan geen spanning van de zwarte draad (accu) aftrekken als je contactslot uitstaat).

edit:
Alwin was me voor


btw:
[URL[t]]faq.asp?action=view&id=28[/t]DIT[/URL] is de link naar het FAQ-artikel waar het dus om gaat.
Als iedereen DAAR nou door-discussieert over dit soort onderwerpen, wordt die FAQ alleen maar completer en hoeven er niet weer 100 topics over hetzelfde te worden geopend.

[This message is edited by Nick on 20-8-2002 22:41]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved