Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'welke band beste grip' (ID 32119).
De reply is geschreven door Dakana (UserID 1354) op 22-9-2005 0:49.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]


is ook onzin want ik werk in een auto garage, en een klant had een stel michelin banden onder zijn auto liggen, die vond hij niet fijn met water afvoer. Daarna hebben we er dunlop op gelegt en het probleem was verholpen dus dat zegt genoeg


zeg Club-joker, dunlop is bepaald geen budget merk,
zelfs een van de allerbeste, k zal niet direct zeggen beter dan michelin maar zeker geen ondermaats merk..
ze hebben indd geen reclame campanges en F1-sponsor deals maar maken goede banden (en dat kost vaak ook wat Als je ze al te pakken krijgt in europa .. )

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com

principe is:
hoe meer rubber op de weg hoe meer grip, daarom hebben slicks zoveel grip
dit geld niet waneer het nat of glad is dan heb je meer profiel nodig om het water af te voeren



nee ook als het nat is heb je het zelfde principe 'meer rubber op de weg hoe meer grip' alleen zit er dan een vervelend water laagje wat weg moet, dit kan doormiddel van profiel, te veel 'profiel' hou je te weinig rubber over en te weinig profiel kan het water niet weg dus hou je geen contact, midden weg in vinden dus

ook moet je rekening houden dat er druk voor nodig is, als je een laag water hebt en je laat er een losse band van 30gram (erg ligt, ik weet het) over heen rollen dan zal er altijd water onder blijven zitten
neem je een band van precies het zelfde formaat van 300kilo dan is er een h2o molecuul meer te vinden onder de band

tja en als je dan dus een dunne en een brede band vergelijkt op dezelfde brommer met het zelfde gewicht heeft een dunne minder oppervlak bij het zelfde gewicht dan een dikke, waardoor (bij de dunne) op dat punt veel meer druk is en het water dus beter weg geleid word

ook heb je te maken met de bolling van je band, neem je een Te brede band die heel erg bol staat over je velg word hij uit zijn berekening getrokken, daardoor word het profiel in het midden uit elkaar getrokken en aan de zijkant op ge propt, ook als je door de bocht gaat zal je nog veel langer op je 'midden profiel'-basis rijden dan inplaats van met een -minderbrede die normaal gevormd is- dat je bij de zelfde hellings hoek al op de zijkant rijd en het zij-profiel aan gesproken word welke berekend is op de andere krachten die daar dan op vrij komen


Dit zijn maar een PAAR dingen die met een band te maken hebben
k heb het nog niet eens over hard of zacht rubber en banden spanning gehad...






Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved