Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Honda CB50 gekocht' (ID 5119).
De reply is geschreven door Rudy (UserID 655) op 19-8-2002?22:40.
Quote:
Originally posted by: Gilera Super Motard?
jullie hebben het hier alleeen maar over de voordelen van een 4-takt maar het heeft ook veel nadelen bijv. lage toeren, kut geluid (bij 50cc),slecht op te voeren , veel onderhoud(kleppen stellen ,distributie enz) en het ziet ook nog niet uit eigenlijk. maar het is meer een verzamelbrommer wat je beter op zolder ofzo kunt zetten en 2 keer per jaar een goed poetsen en onderhouden een beetje dat hij niet wegroest en over 5 of 10jaar er veel cash voor vangen.
4-takt heeft juistem veel minder onderhoud ^%$#@
kleppen stellen is niet vaak nodig (zeker bij wat modernere motoren niet) het is wat ingewikkelder maar dat is een ander verhaal.
Quote:
Vinnie (16 posts) Posted on: 19-8-2002 15:31
Ik heb ze gewoon verzekerd als brommers.. geen problemen mee verder, hij is in een lidstaat van de Europese Unie goedgekeurd, dus issie in heel Europa goedgekeurd.
Cb50 gaat in Spanje standaard 95 kmh, met 6 PK @ 10500rpm. Dus het zal in principe niet zo moeilijk zijn om m harder te laten lopen.
4 takt heeft veel meer kracht onderin, en geen powerband, omdat de kracht overal gelijk is (zowel onderin als bovenin). Een 4 takt geluidje is juist mooi, als je een beetje gas geeft is het net een motor, en de onderhoud valt echt reuze mee.
wat snellere 4-takt is onderintoeren ook niet sterk (supersport 600,yamnaha yz250f)
wat slomere 2-takt is onderin ook lomp sterk (cr500)
dus dat is beetje onzin.
Quote:
Honda NSR freak jah maar niet bij brommers dus.. er zal wel een formule voor zijn, dat je kan uitrekenen wanneer 4takt sneller word met aantal cc's ofzowiets.. maar ik vind het een mooi (verzamel)ding ik zou er zelf niet op gaan rijden, maar als ik motor ga rijden hoef ik ook geen 2takt meer... gefeliciteerd met de aankoop iig...
simpele regel is dat 2-takt 2x zoveel vermogen levert maar hij levert er minder (rendament van 2-takt is ook belabbert) maar ik verwacht dat een 80-90cc 4-takt ongeveer netzoveel vermogen zou moeten kunnen leveren als een 50cc 2-takt (beide zonder turbo enz)
als je op een 4-takt een turbo zet en je tuned hem extreem da kan er zelfs meer vermogen uitkomen b.v. oude f1 auto,s uit ongeveer 1985 met 1500cc 6 cil met 1200pk(liter vermogen van 800pk per liter terwijl een oude kreidler er ongeveer 400 hadden) al reden beide wel met zeer hoge octaan getallen (waren toen geen of nauwlijks regels voor)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved