Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'kleine vragen topic - deel 4' (ID 31193).
De reply is geschreven door Joostvdw (UserID 2433) op 16-9-2005 19:52.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Ik heb ff een serieuze vraag, dus alleen antwoorden als je er ook echt verstand van hebt!
Ik ga binnenkort 1 van m'n fs1 blokken reviseren, hierin zat een krukas met gaten in de wangen (geen volle), nu wil ik mss een krukas kopen, maar die van mij is nog goed (die met de gaten in de krukaswangen). Want de krukassen die nu nog te koop zijn (van Top-racing) zijn vol, dus zonder gaten in de wangen. Scheelt zo'n volle krukas tov een niet volle krukas echt veel in snelheid en kracht? Of is het te verwaarlozen.

Anders gezegt, wat is een betere investering, een volle krukas of een homoet uitlaat. De krukas die erin zit is opzich nog goed, en als uitlaat gebruik ik nu gewoon een standaard snelle pijp.
De prijs voor een volle krukas of een homoet compleet met bocht is hetzelfde.


wel of geen gaten in je krukas wangen heeft effect op je carterdruk en dus in een zeker zin op je cilindervulling

eentje met gaten heeft dus minder carterdruk, maar is wel lichter, dus reageerd iets beter op het gas

maar ik denk dat je het verschil tussen ori snel pijp en homoet groter is dan het verschil tussen dichte of open krukas

wat nog beter is, is een opmaat pijp, als je toch al niet voor het originele uiterlijk gaat.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved