Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'voor de ******* die mijn toekomstige RS willen zien' (ID 5127).
De reply is geschreven door Nasic (UserID 634) op 19-8-2002?19:44.

Quote:
Originally posted by: MT7 Racer?

Willen jullie me geloven als ik zeg dat d?ze voor 850 weg gaat?
Ik was echt vet aan het flippen toen ik weer op de olle slome MT naar huis moest tuffen...
Die kerel (Halbe) reed in z'n 3/4 en gas los, beetje achterover leunen, en weer vol op 't gas; wheelie!!!
En dat ding trekt als de ziekte, rijdt knetterhard, beste NSR die mij bijhoudt op dat dingetje...
Maar helaas moet de originele ontsteking er weer op (moet die HPI verkopen omdat ik dat ding anders niet eens kan kopen...) maar het vliegwiel is afgedraaid, en dus zitten de tandjes v/d startmotor er ook niet meer op (i.v.m. de compressie, de startmotor trekt hem er niet meer doorheen zoals bij origineel, en op die dingen zitten nat. g??n kickstarters...) dus moet 'ie worden aangelopen.
Dus ik wil ooit proberen om een RS 125 startsysteem om te bouwen voor deze RS(74cc).

Ow, en m?cht het geval dat ik de MT niet kwijt kan, of geen geld bij-1 kan leggen, dan komt er een 80cc blok onder met een originele/snelle 80cc met mijn 18mm en 70cc uitlaat, dat trekt elkaar wel denk ik...Maar laten we toch maar hopen op die RS (IK WIL! IK WIL! IK MOET!!!).


hmmm ik zou je twijfels maar eens trekken, want een goede rs-startmotor en accu, trekken makkelijk een zware 70cc. hier heb ik zelf ervaring mee, en bij anderen gezien.

Verder krijg je geen RS125 startsysteem erop, omdat dat blok pcies andersom is als rs50. (alle onderdelen zitte net aan de andere kant) En de tanden van de startmotor van de rs125 zijn groter. daarbij komt nog eens de aso dure aanschafprijs.

Verder Is het nog niet de perfecte setup. Top performances zijn snelle cilinders. MAAR ze zijn van gietijzer, en lusten dus wel af en toe een hoonbeurtje. daarbij komt dat de cilnders zwart zijn, xtra opvallend bij de jutten.
De metrakit is daarbij ook een echte 50cc uitlaat, vandaar (voor een rs) deze vrij lage topsnelheid.

Hierbij wil ik je niet afraden/afzeiken/afkraken oid, maar ik wil je gewoon op een paar punten wijzen, zodat je later niet voor dingen komt te staan dat je er spijt van krijgt ofzow. ik hoop gewoon dat jullie niet hetzelfde overkomt als mij, want ik heb destijds ook een rs gehad die elke wk wel stilstond


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved