Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'werking autokrik' (ID 31955).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 13-9-2005 18:02.

Naast dat ding waar je de hefboom in stopt zit de terugloop om hem te laten zakken.

Bovenop zit niet egt een schroef. Ze bedoelen denk ik dat je de krik uit kan draaien zodat ie hoger is voordat je begint te krikken. Dat gebeurt met schroefdraad enzo maar het is niet zichtbaar als een aparte schroef.

Dat laatste is bij modernere krikken niet meer zo, daar word hij gewoon hoger gepompt. Echter bij de wat oudere moest je de bovenkant van de krik (waar de auto op rust) uit draaien zodat de krik zo hoog was dat hij net onder het chassis/de as kan. Daarna begin je te pompen. Als je hem niet uitdraait kom je vaak niet hoog genoeg.

//Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegt...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved