Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'zelfbouw uitlaat honda x8r-s' (ID 31758).
De reply is geschreven door blair (UserID 3047) op 3-9-2005 8:46.
Ziet er leuk uit. Leuk werk wat je uitgevoerd hebt.
Ik kan het mis hebben. Maar als je naar de maten kijkt is het zwaar kut. Waarvoor heb je de uitlaat ontworpen ? (toerental/bmep/vermogen/breedte powerband). Ik denk dat de diameter te klein is, lengte te groot, baffle te lang. JE had beter een bestaande uitlaat kunnen pakken, die op kunenen meten. Gewoon de uitlaat waarvan jij denkt dat hij het beste is. Dan heb je iig een redelijk resultaat. Vervolgens had je de uitlaat kunnen testen, aanpassen enz. Dan was je waarschijnlijk geeindigt met iets wat beter was dan hetgene je in de winkel koopt. Nu steek je er een hoop tijd en moeite in en waarschijnlijk vliegtiemand met eenzelfde setup een yasuni uitlaat oid je zo voorbij.
Uitlaat heeft wat weg van een pijp die ik voor een puch maxi ontworp. Alleen voor mijn gevoel lag die van de maxi nog hoger in toeren. (kortere lengte) JE hebt een vario met scooter, je hebt geen lange baffle nodig, diameterfactor kan best richting de 4. Zelfs een leo zx gaat al over de 4 heen.
HEt is niet om je af te zeiken. HEt is alleen een tip om tot een beter resultaat te komen.
Verder ben ik niet zo onder de indruk van de formules van overmars. Deze zijn al erg oud, en er is veel winst geboekt in uitlaten nadat hij zijn formules had.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved