Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Suzuki Ram Air Direct (SRAD)' (ID 31699).
De reply is geschreven door Joostvdw (UserID 2433) op 2-9-2005 23:59.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
wil effe reageren, ram air is dus gewoon koude lucht, die zonder weerstand naar je carb wordt "geslingerd"?
we hebben zoeiets op de auto,(mgb roadster, omgebouwd naar v8)vanuit de voorbumper/sebringvoorspoiler zitten gaten, met een slang eraan om de rad heen en zo naar de airbox. dit is dus ongeveer hetzelfde verhaal.
je ziet btw ook vaak filters die gewoon voor de rad liggen, maar bij ons zitten ze in de voorspoiler.
maar waarom werkt het alleen bij hoge snelheden, hij krijgt altijd koude lucht, dus betere vulling? misschien wel meer weerstand, maar het zou in theorie moeten helpen.



wat jij hier beschrijft is CAI, cold air intake

koude lucht heeft een lagere massa (of juist hoger, weer niet, maar het voglende is wel zeker weten waar :P) en kan je dus relatief gezien meer benzine inspuiten, daarom zitten er ook intercoolers op turbo, om de lucht uit de hete turbo te koelen

waar dit topic over gaat is ram air, dus drukvulling van de cilinder, of iig minder zuigkracht nodig van de cilinder, door de luchtinlaat naar voren te richten


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved