Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'tuning cilinder honda nsr' (ID 31645).
De reply is geschreven door John Huijben (UserID 1844) op 28-8-2005 21:03.

uitlaatpoort van een ori 50 kun je wel veel mee hoor, tis geen vlinderpoort maar ovale poort kan ook groot hoor , verder zijn bij een orginele nsr cilinder vooral de spoelpoorten de beperkende factor, je kunt de uitlaatpoort natuurlijk wel gewoon groot maken, en je zal wel vermogenswinst boeken, maar het houd vrij snel op omdat je spoelers gewoon te klein zijn. ook zit er geen boostpoort in. verder zijn de onderkant van de spoelpoorten ook anders.
allemaal wel bij te werken maar enkel als ej ervaraing hebt en goed gereedschap.

als je serieus een redelijke snelheid ermee wilt halen, moet je iig je spoelpoorten aanpassen (kitaco zuiger monteren en spoelpoorten omlaag frezen, dat is het makkelijkste) en je uitlaatpoort op hoogte brengen zodat je timingen netjes uitkomen.

aangezien de spoelpoorten bij een ge2 al vrij goed zijn (net als de uitlaatpoort) is dat een betere optie. daar is ook nog wel meer uit te halen door een kitaco zuiger te monteren en de poorten 2mm omlaag te frezen, zo komen je timingen al heel goed uit. een ge2 heeft std ook al een boostpoort


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved