Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Het grote uitlaattopic' (ID 30915).
De reply is geschreven door ClassicRJ (UserID 4835) op 27-8-2005 15:45.

De grote vergelijking
-Aprilia Classic 50 Uitlaten-

ik ben bezig met mn 4e uitlaat voor mn aprilia classic dus nu kan ik leuk vergelijken, en handig voor mensen die willen weten wat ze moeten hebben voor een classic
ik beoordeel op; uiterlijk dus daar moet je je niet al te veel van aantrekken dats mijn smaak ; snelheid, hoe hard hij trekt en geluid, hoe dieper het geluid en hoe minder het de aandacht trekt hoe beter, jankuitlaten wil (bijna) niemand

1. standaard uitlaat (op de paarse classic)
[img]http://rjsfotos.quarin.net/dos salidas/ZRuitlaat+standaarduitlaat.jpg[/img]
De standaard uitlaat wordt meestal snel vervangen door een andere uitlaat, hij knettert en hij gaat niet echt snel, kwa uiterlijk is hij wel mooi, behalve als je chromen hitteschild beschadigd, zoals wanneer je te vaak aan de grond zit in een bocht.
goed hij gaat niet snel en maakt niet een erg mooi geluid maar verder niets mis mee, goed als je geen last wil met coppers
uiterlijk: 7/10 snelheid: 5/10 geluid: 7/10

2. Gianelli Fire

De Gianelli Fire is de uitlaat die het meeste wordt gekocht als mensen hun standaard uitlaat zat zijn, de fire is wel een racy uitlaat, maar waarom in godsnaam zittie dan zo laag?! ik heb er flink wat krassen op getrokken in bochten, trekt wel lekker hard en het chroom is behalve mooi ook erg goed, het gaat pas roesten als je het echt beschadigd.
een goede uitlaat en tegenwoordig ook niet echt duur meer (+-140?) maar maakt wel een takkeherrie, knettert verschrikkelijk
uiterlijk: 8/10 snelheid: 8/10 geluid: 5/10

3. zelfbouw


omdat een classic al snel erg jankt en de meeste uitlaten niet echt zo stoer eruit zien als de brommer zelf proberen een hoop mensen zelf een uitlaat te maken, wij deden dit door een demper van een suzuki ZR50 af te zagen en die op de classic bocht te lassen, echt uberbeun en supermooi zal het nooit worden tenzij je echt heel goed er in bent of het laat doen door iemand die er goed in is.
als je een beetje goede demper kiest wordt het geluid al gelijk een heel stuk beter, met het dikke ZR50 staal krijg je al een stuk stoerder geluid, maar mooi is hij toch niet echt en je sleept er mee over de grond, bovendien moet je wel geod met uitlaten om kunnen gaan wil je er echt snelheid uit halen, mij is het niet gelukt, maar omdat het weinig kost is het het toch wel weer waard!
uiterlijk: 5/10 snelheid: 6/10 geluid: 9/10

4. Turbokit Dos Salidas

d? Dos Salidas, ik heb hem sinds vandaag en ik heb er al gelijk flink wat mee rondgeraced, in mijn optiek echt een topuitlaat! schraapt niet over de grond, ziet er heet uit, en trekt HARD!
monteren is even een truuk maar als hij erop zit dan heb je ook echt wat! een echte racer, flinke trekkracht en dus ook de nodige herrie, maar vergeleken met de Gianelli Fire is het een net geluidje! hij kost wel wat (170?) maar ik vond het dat echt wel waard, het moet alleen wel je smaak zijn want het is natuurlijk niet echt een chopperuitlaat!
uiterlijk: 9/10 snelheid: 8,5/10 geluid 6,5/10
nogmaals; smaken verschillen, ik vind deze het mooist

nog wat foto's van de Dos Salidas, omdat ik hem net heb








hier kan je een gifje downloaden [url=http://rjsfotos.quarin.net/dos salidas/loool.gif]van het uitpakken van de Dos Salidas[/url]
(rechter knop, doel opslaan als)

Dat was het dan weer, als je een nieuwe uitlaat voor je classic hebt dan zou ik of een mooie custom maken zoals
Mutzz, MOOI!!!
of de barre man, ook meesterlijk!
of je koopt een Turbokit Dos Salidas (o.a. te krijgen op opvoeren.nl

Dit bericht is gewijzigd door ClassicRJ op 27-8-2005 om 15:49 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved