Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'uitvallen / stotteren' (ID 31511).
De reply is geschreven door mb-gek (UserID 3420) op 22-8-2005 19:04.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Ik zou zeggen:

- Trek je benzineslang eraf en kijk of er voldoende benzine uitkomt.
Ik neem aan dat hij benzine genoeg krijgt aangezien stotteren meestal wordt veroorzaakt door een teveel aan benzine.

komt genoeg uit
- Wanneer je de carburateur niet vertrouwd, moet je even een andere proberen. Doe hier een 105-115 sproeier in om te proberen.

dat zal ik straks even doen
- Gebruik meteen een nieuwe bougie om te beginnen. Neem hiervoor een B8 of B9 of iets vergelijkbaars.

ik heb vandaag al een 8 en een 9 gekocht beide hetzelfde
- Als het alle bovenstaande punten niet zijn dan zul je eens moeten kijken naar je luchtfilter; is deze goed open? Je zou eens kunnen proberen wat hij doet zonder luchtfilter(slang). Rijdt zo niet te lang, en let erop dat je niet door een stoffige omgeving rijdt.

heb ik ook al geprbeerd zonder is precies hetzelfde
- Hierna zul je toch moeten gaan denken aan een dichtzittende uitlaat. Probeer eens een andere.
de uitlaat is net nieuw
- Laatste mogelijkheid is de onsteking.
*Haal de bougie eruit en kijk of je een vonk krijgt op laag toerental, dat wil zeggen; doe je kickstarter een met je hand omlaag. Hij zou nu als het goed is al een vonk moeten geven.
*Goede grondplaat? Wanneer je met een originele grondplaat rijdt; zet deze dan helemaal op zijn vroegst (rechtsom draaien) Vroege grondplaat; helemaal naar links (op zijn laatst) en daarna een 2 mm naar rechts.

heb een ori grondplaat en hij vonkt goed staat helemaal naar rechts gedraait
*Wordt je nu al radeloos? Dan moet het probleem zijn: Je benzine is te vet of te oud (tank mengsmering 1 op 35).

heb vandaag een verse lading erin gedaan omdat hij leeg was en deze is niet tevet
*1 na laatste optie: Bobine naar de balle? Of de CDI? Deze zou je eens eventjes moeten lenen van iemand.
cdi zal ik kijken en bobine ook eerst maar een andere carb erop
*De laatste optie ga ik niet vanuit omdat ik wel denk dat je wel aardig kan sleutelen: Valse Lucht. Pakkingen niet kapot? Membraan kapot? Alle bouten goed aangedraaid? Olie tussen de pakkingen gedaan?
alle pakkingen zijn nieuw en kunnen nisk verkeerd aanzuigen
Zo zou je d'r wel uit moeten komen denk ik?

Edit: kijk niet teveel naar je bougiekleur. Dit is namelijk niet betrouwbaar genoeg. En de kleur verandert niet zomaar in een paar minuutjes rijden. Het werkt dus te traag. Ga zoveel mogelijk op het "geluid" en "gevoel" van de motor af.


ik heb het gevoel dat als ik lager dan sproeier 110 ga dat hij straks vastnaait door te arm rijden

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 22-8-2005 om 18:59 uur.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved