Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'membraan' (ID 31471).
De reply is geschreven door blair (UserID 3047) op 21-8-2005 10:40.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
@ TS:
Ik weet niet wat voor brommer je hebt. Maar bijvoorbeeld een MB heeft een membraam met ijzeren klepjes, die kan je vervangen door een membraam met carbon klepjes. Krijg je een iets betere gasreactie en als zown klepje dan eens afbreekt richt dat wat minder schade aan in je cilinder dan ijzeren klepjes.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 21-8-2005 om 0:49 uur.
Ja kan een betere gasreactie krijgen, is net welke dikte carbon je neemt...
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
carbon klepjes wel handiger ja, kleine investering die je een hoop geld kan besparen op de langere duur
verder, met bvb 125cc merk je geen verschil meer in de gasreactie hoor
je kan beter overgaan op roterende inlaat als je dat gebeuren wilt tunen, dat valt tenminste tunen te noemen
ps 8erhoofd alles is relatief he dus je mag die laatste bovenstaande zin zo variabel interpreteren als je wenst
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-8-2005 om 4:14 uur.
Carbonnekleppen kunnen ook kapot en kunnen je cilinder ook slopen. En met een 125 cc merk je heus verschil tussen kleppen van 0,3 en 0,4 mm carbon...
Roterende inaat wil je juist niet, je hebt liever variabele inlaat timing...
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
[...]
als hij nog geeneens wist wat het was wat zou hij dan willen tunen aan een membraan??
je zou eventueel de stalen kleppen kunnen buigen mar zelfs dat is niet te merken
dus lijkt mij niet vrij duidelijk
Volgens mij hoor jij hier net zo goed thuis. Je kan andere stukgheid kleppen nemen. Je kan de vensers groter maken. JE kan de reedstops afstand verranderen en daarmee maximale kleppenlift. Je kan je membraan opvullen zodat het mooi aansluit op je spruitstuk.
En die reedstops afstand verranderen merk je echt wel....
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved