Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'MPS-300' (ID 31391).
De reply is geschreven door BIET (UserID 7401) op 17-8-2005 23:31.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Wanneer je een laagtoerige setup hebt zul je niet veel merken van een andere CDI. Dit is bij jou het geval. Ik schat zo dat hij rond de 5000-6000 toeren begint te trekken maar niet veel verder gaat dan 7000-8000 toeren.

Een "snelle" CDI zorgt ervoor dat de bekende dip rond de 6500-7000 toeren wegvalt. De originele CDI verlaat namelijk rond dit punt het ontstekingstijdstip om ervoor te zorgen dat je motortje niet over zijn toeren zal gaan. Deze CDI's zijn er dus voor gemaakt om maximaal 7000 toeren te draaien.

Maar wat willen wij? Wij willen janken, krijsen en toeren maken. Een beetje leuke setup zou namelijk al snel tot de 9000 toeren willen komen. Maar rond dit toerental is het ontstekingstijdstip dermate verneukt dat het al ver ophoud; laat staan dat je tot de 13000 toeren wilt.
Op dit moment pakken wij dus een snelle CDI. Deze snelle CDI zorgt er zelfs voor dat "hoe hoger het toerental", "hoe vroeger het ontstekingstijdstip" is. Zo kun je dus echt vermogen uit je setup halen .



6500 tot 8500 is zo ongeveer mijn powerband. Maar ik heb het idee dat ie iets beter trekt. Want ik reed net erges weg en toen maakte ie bij 6000 toere gwoon een autowheely, had ik eerst niet


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved