Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'algemene vragen' (ID 31311).
De reply is geschreven door b e r t (UserID 9075) op 15-8-2005 10:08.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
al heeft je brommer de hoeveelheid pk van een CBR 1000 RR fireblade.. (als je dat voor elkaar krijgt met 50cc ) je moet er voor zorgen dat je snelheid onder de 45 blijft.. dus je krijgt dan een hele gekke tandwielverhouding om de veel te veel pk die je motor levert in toom te houden.. Hij trekt dan wel bruut op met een rollerbank meten ze geen vermogen, ze meten het aantal rotaties dat de rolletjes maken en dat zie je door naar het wijzertje te kijken.. ze zetten er Kw bij en lezen dan de snelheid af.. maar in principe hadden ze net zo goed alleen getalletjes er bij kunnen mikken, want dat het Kw is, is echt onzin. Die dingen geven uiteindelijk alleen het aantal rondjes weer per tijdseenheid, en zo bereken je de snelheid via een handig tabelletje. Het is net zoiets als het dokters handschrift, als je niet weet wat er staat moet je het maar geloven. Anders hadden ze zelfs alvast gewoon het aantal toeren van een rolletje per seconde maal de omtrek van het rolletje in meters.. en je hebt het aantal meter per seconde.. op het display kunnen zetten, vermenigvuldigen met 3.6 levert het aantal km/h.. maar ja.. dan zou het nog wellis kunnen dat de waarden tegen vallen en dan iedereen gezellig meelezen.. ignorance is strength.. oftewel, zolang je tegenstander in het donker tast en jij niet, ben jij in het voordeel.
verder, doe nou geen domme dingen en draag gewoon een helm als je van plan bent harder te gaan dan 25/30, er zijn dooien gevallen met lagere snelheden, wat dat betreft ben je met 50 met helm veiliger af dan met 25 zonder. stevige kleding is ook geen overbodige luxe, tenzij je natuurlijk op pijn kickt
helemaal mee eens. Je bent gewn een mongool als je zonder helm gaat rijden. Je hoort ook tog geen 1 motorrijder erover. En liever n x meer je haar doen dan n x je kop na de klote rijden of zelfs erger
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved