Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'sneller 2kleps of 4?' (ID 31310).
De reply is geschreven door blair (UserID 3047) op 14-8-2005 7:03.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
wat maakt nou uit of hij wle een betere heeft
homoet schijnt beter te zijn
mah best is opmaat
membraaninlaat is zowiezo niet echt efficient. beetje goeie setup heeft roterende inlaat.
Nietes, op maat is niet altijd het beste. Ligt eraan wie hem maakt en hoe. Ik ken iemand die raced. Hij maakte zijn eigen uitlaten. Maar hij werd voorbijgereden oor homoet. As je een fabriekspijp hebt die voor ongeveer dezelfde prestaties gemaakt is als je opmaat pijp kan het zijn dat je opmaatpijp minder presteerd. Dit is niet alleen in theorie zo, maar ook in praktijk.
Roterende inlaat is ook onzin. Met een membraan inlaat is de timing afhankelijk van toerental motor. Hoe hoger het toerental hoe langer de inlaat openstaat. En timing is zelfs een beetje afhankelijk van de hoeveelheid ''gas'''die je geeft (stand gashendel). Dit leid tot een bredere powerband dan roterende inlaat.
Verder kan je met een 4 klep in vergelijking met 2 kleps hetzelfde doorlaatoppervlak creeeren met minder kleppen lift OF een groter doorlaatoppervlak creeeren met dminder lift/dezelfde lift van kleppen..
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved