Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Gaat dit problemen geven?' (ID 14092).
De reply is geschreven door honda_freak (UserID 6098) op 13-8-2005 15:16.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lars1988
smering is toch gewoon de olie die met het mengsel meekomt en dat dan tussen je big en en small end gaat en langs de zuigerveren en cilinder wand en zogt dat de boel lekker loopt

en als je 13mm komt er minder mengsel binnen en minder olie om te smeren dus en bij 18mm komt er al meer binnen toch
of zit ik nou wat onzin te lullen


de hoeveelheid benzine die je binnen krijgt per rondje is klein, het is voornamelijk lucht (dit omdat je meerdere moleculen lucht nodig hebt voor 1 molecuul benzine als je volledige verbranding wilt, plus dat een gas meer ruimte inneemt dan een vloeistof), als je dus netjes 1:50 smeert dan is de hoeveelheid 2T olie nog eens 50 keer zo klein als de hoeveelheid benzine.. dat is dus bijna niets, maar voldoende, het maakt dus heel weinig uit of je nou met een 18 of met een 13 rijd, want de hoeveelheden zijn zo klein dat het verschil miniem is. ALs je dan ook nog is alle andere factoren mee gaat rekenen, zoals te veel lucht door verkeerde afstelling of valse lucht, dan blijft er van dat verschil in slijtage al helemaal niets meer over.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved