Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Tandwiel verhouding' (ID 2054).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 9-8-2002?02:13.

* kleiner vtw: harder trekken, minder snel,
groter vtw : harder rijden, minder trekken,
* kleiner atw: harder rijden, minder trekken,
groter atw : harder trekken, minder snel.

Powerfilter, begin er niet aan, als bij mij de MBX achterbrug er niet in zou zitten, zat de originele luchtbox er nu nog in hoor, scheelt 1 op 5 in brandstofverbruik en niks met top/trekken, hij maakt alleen maar meer kabaal en de spulletjes worden sneller smerig (carb. + memebraam etc.) en de bende slijt sneller (zuiger, cilinder, gasschuif).
Dus ook als je een hardstikke goed filter van bijv. K&N, Twin Air, Malossi, whatever neemt.

Maar; ik reed 1st met 16" achterwiel met twv 14-40, reed 80, trok berehard, MT was standaard hoog, alleen achter wat hoger, met 50 imi, afgevlakte kop, ori carb + filter, kleine luchtslang in filter en Luhao bochtje.
toen 15-45 (iets lichtere verhouding) en voor 8 cm opgehoogd, alle trekkracht weg, top weg, met moeite tegenwind nemen, etc. dus ik kan niet echt zeggen wat nou het precieze verschil was...
toen 15-45 op 70 imi, powerfilter, 16mm met valse lucht, 4 bak, tecno chroom uitlaat, en gevlakte 50cc ori kop reed ik 85 met overtoeren en aso trekken die hap!!!
Nu 18mm, nieuwe 45mm import, nieuwe 45mm HD kop en 5 bak, top 70 en klote optrekken, dus ik heb helaas mijn snelle imi ingeleverd voor een slome imi, maar binnenkort is die weer bij pappie (that would be ME!) en dan hoor je meer.
owja, hij is nu wel voor + achter aso opgehoogd en er zitten nu MB velgen in, dus 18" ipv 16"

[This message is edited by MT7 Racer on 9-8-2002 02:26]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved