Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Tandwiel verhouding' (ID 2054).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 9-8-2002?02:13.
* kleiner vtw: harder trekken, minder snel,
groter vtw : harder rijden, minder trekken,
* kleiner atw: harder rijden, minder trekken,
groter atw : harder trekken, minder snel.
Powerfilter, begin er niet aan, als bij mij de MBX achterbrug er niet in zou zitten, zat de originele luchtbox er nu nog in hoor, scheelt 1 op 5 in brandstofverbruik en niks met top/trekken, hij maakt alleen maar meer kabaal en de spulletjes worden sneller smerig (carb. + memebraam etc.) en de bende slijt sneller (zuiger, cilinder, gasschuif).
Dus ook als je een hardstikke goed filter van bijv. K&N, Twin Air, Malossi, whatever neemt.
Maar; ik reed 1st met 16" achterwiel met twv 14-40, reed 80, trok berehard, MT was standaard hoog, alleen achter wat hoger, met 50 imi, afgevlakte kop, ori carb + filter, kleine luchtslang in filter en Luhao bochtje.
toen 15-45 (iets lichtere verhouding) en voor 8 cm opgehoogd, alle trekkracht weg, top weg, met moeite tegenwind nemen, etc. dus ik kan niet echt zeggen wat nou het precieze verschil was...
toen 15-45 op 70 imi, powerfilter, 16mm met valse lucht, 4 bak, tecno chroom uitlaat, en gevlakte 50cc ori kop reed ik 85 met overtoeren en aso trekken die hap!!!
Nu 18mm, nieuwe 45mm import, nieuwe 45mm HD kop en 5 bak, top 70 en klote optrekken, dus ik heb helaas mijn snelle imi ingeleverd voor een slome imi, maar binnenkort is die weer bij pappie (that would be ME!
) en dan hoor je meer.
owja, hij is nu wel voor + achter aso opgehoogd en er zitten nu MB velgen in, dus 18" ipv 16"
[This message is edited by MT7 Racer on 9-8-2002 02:26]