Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'gepensioneerde oliepomp' (ID 4996).
De reply is geschreven door Steve_ZHC (UserID 426) op 9-8-2002?01:30.
Er zit een slangetje op je spruitstuk, dit is voor de olie (d?h).
slangetje zo afknippen dat je er een schroef helemaal kunt indraaien, en toch nog goed op je spruitstuk past.
Dan is je spruitstuk afgesloten voor valse lucht e.d.
Is je oliepomp aangesloten, dan gooi je in het olieding olie, (ja ja, toch wel) en in de tank zelf 'gewone' benzine (euro 95/super 98/super plus 98/ whatever, as't maar gain dieselolie is mienjonkje).
Als je oliepomp is afgesloten dan tank je speciale brommer benzine; brommix, dit kun je zelf maken door uit te rekenen hoeveel olie er per liter benzine in moet, dit doe je als volgt;
* stel aantal liters dat je wilt tanken vast, in dit voorbeeld is dat 1l.,
* stel vast welke mengverhouding wenselijk is, in dit voorbeeld is dat 1:50, oftewel 1 op 50 (1 liter olie op 50 liter benzine).
Deel in dit geval 1 door 50, je komt uit op 0,02.
Dus 20 centiliter (0,2l.) op 1 liter benzine is 1:50.
Deel je 1 door 40, dan krijg je 0,025, dus 25cl.
En als je een vastloper wilt, dan maak je gebruik van je oliepompje, die zal het na 20 jaar waarschijnlijk nog wel 20 jaar uithouden (sarcastich bedoeld:n).
'Tuurlijk, je kan nog lang doorrijden met je oliepompje zonder problemen, misschien idd nog wel 20 jaar ja, maar neem jij het risico met een cilinder van, zeg... E 150,-?
Ik iig niet...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved