Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'bougie crosser' (ID 31040).
De reply is geschreven door jorny (UserID 6350) op 27-7-2005 15:26.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy
Gat in de zuiger branden komt voornamelijk door een bougie die te heet wordt. Daardoor wordt de (aluminium) zuiger te warm en brand er een gat in (aluminium smelt redelijk snel). Meestal gebeurt dit door een verkeerde warmte graad bougie in combinatie met warm weer en een zware bellasting.
Door een te vroege/late ontsteking verwacht ik niet dat je zit probleem krijgt, door een veel te late ontsteking kan je cilinderwand te warm worden maar daardoor loopt hij gewoon vast op de zuiger. Met een veel te vroege ontsteking krijg krijgt de zuiger gigantische klappen omdat het mengsel al ontstoken is voordat de zuiger in het bdp staat, dit kan in combinatie met een verkeerde bougie natuurlijk wel zorgen voor een gat in de zuiger.....

Ontsteking zowizo in de orginele stand terugzetten.



Ps:
rm80 met luchtkoeling is op zijn jongst uit 1982, de latere hebben allemaal waterkoeling.


aha thnx. voor 1982 jezus zow oud. maar zit er een markering voor de onsteking op wanneer hij weer origineel staat?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved