Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Scooters rulezz' (ID 4926).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 3-8-2002?08:09.
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?
en nog een paar redenen waarom scooters vrijwel alleen sneller zijn vanwege voorsprong in de techniek (vergeleken met oude honda's)
- meer vermogen verlies door slippen van de snaar bij de vario etc.
- als variosysteem sneller zou zijn, wrom rijden ze in de gp/superbike etc. er dan niet mee?
- heb grafieken gezien van scooters met dikke 18pk die 125 reden, en een schakel met minder vermogen(denk iets van 10-12) rijd even hard als een pleepot met meer vermogen
- scooters zijn totaal niet gestroomlijnd.. anders zouden ze bij de gp/superbike ook wel als een wijf rechtop zitten met hun voeten op een voetenplank..
meer kan ik op het moment ff niet bedenken
Een scooter is extremer te tunen. Al is de powerband heel erg smal maar is het vermogen heel hoog is dat nog goed handelbaar. Bij een schakel valt hij dan dood omdat je powerband te smal is. Maar bij een scooter kan je continue het juiste toerental draaien (in theorie dan..).
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved