Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 18-7-2005 19:39.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]



Geven voeding aan je carter, het mengsel gaat rechtstreeks je carter in en niet naar je spoelers. En of er er meer mengsel je carter in komt is de vraag.


[...]


Zijn auxilarry INTAKES. HEt is groter inlaat oppervlak dat 360 graden openstaat. Niet voordeling in de lage toeren dus. JE hebt dan al genoeg tijd om jecarter te vullen, het oppervlak zal ok ruim genoeg zijn. Je verliest onderin kracht onderin, en of je ergens winst hebt is de vraag... In hoge toeren zou je teoretisch winst kunnen hebben omdat een slag korter duurt (tijd) dan is een meer oppervlak van inlaat (evt icm met langere openingstijd) mischien wel beter. Maar misschien voldeed de inlaat al voor dat toerental. e hebt dan alleen verlies. Verder ZIe ik liever een goed getimede inlaat icm met een een goede vorm en oppervlak.

Waarom heeft bv een cr80 uit dezelfde tijd van mb/mt's ze niet? Waarom heeft een plini cilinder ze niet? Waarom worden ze tegenwoordig niet/nauwelijks nog toegepast? Ik ben er geen fan van.


Dit bericht is gewijzigd door blair op 17-7-2005 om 23:08 uur.



mijn cr80 had ze wel .


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved