Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Athena 70 wel/niet laten Tunen..?' (ID 30819).
De reply is geschreven door StefanB (UserID 3718) op 17-7-2005 15:20.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]


geef dan zelf ook info, hoeveel km je rijdt, hoeveel geld je er aan uit wilt geven enz...

Verder kan je het beste bij een aantal tuners informeren. Als je cilinder getuned wordt kan het zijn datje in hetzelfde toerengebied blijft. En dan voldoen je onderdelen wel redelijk. Maar als iemand je 200 graden uitlaatpoort timing geeft voor 14000 rpm oid dan voldoen je onderdelen niet meer.

Tunen is dus een ruim begrip. HEt betekend gewoon dat je je onderdelen op elkaar afstemd. Als de rest van je setup beperkt heeft het geen zin om je cilinder aan te passen voor nog meer toeren/vermogen.

Je moet eerst zelf weten wat je wilt, slijtage, betrouwbaarheid, verbruik, breedte powerband, vermogen enz. Dan kan je een plan gaan maken en je wensen eventueel aanpassen.

Ik denk dat je dus eerst moet kijken wat jij wilt en dan moet gaan informeren bij tuners.

Wat ik alleen aangeef is dat als je je honda echt snel wilt maken, opmaat uitlaat, cilinder tuning enz dat je dan beter een goede basis kan hebben zoals polini. Je setup is betrouwbaarder en je prestaties zullen beter zijn.


Dit bericht is gewijzigd door blair op 17-7-2005 om 13:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door blair op 17-7-2005 om 13:19 uur.


ik snap alleen niet dat je een airsal zuiger als basis neemt, kwalitatief zijn deze gewoon bagger. laat dan gewoon je kop uitdraaien dat moet toch niet zo'n probleem zijn.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved