Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'bezwaarschrift' (ID 4914).
De reply is geschreven door SIWWN (UserID 653) op 1-8-2002?14:09.

Deze is van Wouter:

Wouter van der Haar
Hoge Kamp 32
3853 GM Ermelo

Officier van Justitie
Postbus 9013
7200 GP Zutphen

Beschikkingsnummer: 09051371013

Geachte heer/mevrouw,

Op 24 Maart jl. werd ik aangehouden door een agent in burger en bekeurd voor mijn snelheid. Nu wil ik voorop stellen dat ik in deze brief niet wil ontkennen dat ik te hard reed, want ik reed te hard, maar hoeveel ik te hard reed.

Ik reed op mijn bromfiets 53 km/h (na meetcorrectie). De offici?le toegestane snelheid is, binnen de bebouwde kom 30 km/h. Daar zit voor mij het knelpunt. Ik vind het de grootste waanzin dat de auto?s 50 mogen en wij als brommers maar 30! Dit levert levensgevaarlijke situaties op, want automobilisten ergeren zich bont en blauw als je 30 rijd, want zij schieten niet op en willen er dus zo snel mogelijk langs. Daaruit volgt, is mijn ervaring, dat de automobilist je vaak afsnijd omdat ie zo snel mogelijk er langs wil en denkt die brommer gaat wel aan de kant.

Voor mij is het onbegrijpelijk dat er voor verschillende voertuigen op dezelfde weg een verschillende maximum snelheid geld. Ik sprak laatst een agent en hij zei dat bromfietsen die bij lasercontroles worden gecontroleerd en 50 km/h rijden, in de praktijk niet worden bekeurd.
Dus ik reed inderdaad te snel, dus ik vind het niet onredelijk als ik een boete krijg, maar niet voor meer dan 20 en t/m 25 km/h te snel, maar voor meer dan 0 en t/m 5 km te snel.

Ik hoop op uw begrip,

Met vriendelijke groet,





Deze is van NSR Freak:


Bj?rn Entius
Middellaan 90
3904 LK Veenendaal

Politie Gelderland-midden
Postbus 8149
6710 AC Ede

Veenendaal, 26 november 2001

Betreft: onbetrouwbare meting testrollenbank

Geachte heer, mevrouw,

Vandaag, 26 november 2001, was ik op weg naar school in Ede met mijn bromfiets. In Ede werd ik aangehouden door een motoragent en mee genomen naar een testrollenbank. Deze heeft mijn bromfiets vervolgens onjuist getest en zo is er een onbetrouwbare meting waargenomen.

De agent die vervolgens mijn bromfiets heeft getest heeft niet op het zadel gezeten maar stond erbij. Ook heeft de agent verzuimd om door alle vier de versnellingen te rijden, enkel door de eerste drie. Verder was de koeling van de testrollenbank niet aangesloten. In de werkelijkheid krijgt de bromfiets ook koeling door de wind, maar op de testrollenbank niet waardoor de meting niet klopt. Verder hebben meerdere agenten geholpen de achterkant van mijn bromfiets lichtelijk op te tillen waardoor wederom meer vermogen wordt waargenomen.

Uiteindelijk is er 1,3 KW vermogen geconstateerd waar 0,7 KW is toegestaan. Hiervoor kreeg ik een beschikking van ƒ180, -. Ook heeft de betreffende agent een verklaring op de gele bon gezet die ik niet heb afgelegd.

Gezien de omstandigheden en de fouten die de agenten hebben gemaakt, hoop ik dat u de beschikking zult herzien.

Ik hoop snel van u te horen.

Met vriendelijke groeten,





Bj?rn Entius

Bijlage: kopie van aankondiging van beschikking







Bj?rn Entius
Middellaan 90
3904 LK Veenendaal


Centraal Justitieel Incasso Bureau
Postbus 1794
8901 CB Leeuwarden


Veenendaal, 5 februari 2002

Geachte meneer, mevrouw,

Op 5 februari 2002 werd ik aangehouden door een motoragent en werd er aangekondigd dat mijn bromfiets gecontroleerd moest worden, op dezelfde dag heb ik een aankondiging van beschikking ontvangen naar aanleiding van deze controle, voor het rijden op een bromfiets welke de maximum constructie snelheid kan overschrijden. Het nummer van deze aankondiging is: 05020210125766.

Ik wil hier tegen in beroep gaan om de volgende redenen:
Een brommer mag volgens de wet 4kw aan vermogen hebben en een maximum constructiesnelheid van 45km per uur. Mijn brommer is alleen getest op het aantal kilowatts dit was volgens de agent 1,4 kilowatt, (dit valt binnen de wettelijke norm), en werd er geen meting van de maximumsnelheid uitgevoerd.

Na de meting werd er een tabel bijgepakt waarin stond welke maximumsnelheid er bereikt kon worden met het gemeten vermogen van mijn brommer. Het is echter onmogelijk het aantal kilowatt`s om te rekenen in maximumsnelheid zonder daarbij rekening te houden met een groot aantal variabelen. Deze zijn onder andere het gewicht van de bromfiets, de luchtweerstand en de weerstand op de weg, boring, slag, toerental en eindoverbrenging, er werd dus in weze gegokt hoe hard mijn brommer kon.

Volgens deze omrekentabel kan een brommer met een vermogen van 2 kilowatt en een gewicht van 60 kilo dus dezelfde maximumsnelheid bereiken als een brommer met 2 kilowatt en een gewicht van 120 kilo.

Mijn brommer is van het type Honda MT welke origineel circa 92 kilo weegt, heden weegt deze na enkele aanpassingen circa 110 kilo omdat deze andere velgen, voorvork en achterbrug heeft. Mijn bromfiets meer heeft vermogen dan hij origineel heeft maar dat valt nog steeds binnen de wettelijke perken van 4 kilowatt, tevens zorgt mijn eindoverbrenging er voor dat de snelheid van 45 km/h niet overschreden wordt. Door het hogere gewicht van mijn bromfiets klopt de omrekentabel niet met de werkelijke maximumsnelheid.

Ik ben het dus niet eens met deze bekeuring omdat:
? Het geteste vermogen nog steeds binnen de wettelijke norm valt
? De maximum constructiesnelheid NIET is getest
? Wegens de eindoverbrenging de maximumconstructiesnelhied van 45 km/h niet wordt overschreden
? De gebruikte omrekeningstabel niet klopt

Vervolgens ben ik naar huis gereden met mijn brommer, en werd eenmaal thuis weer aangehouden. Ik was al op eigen terrein en bezig mijn brommer in de garage te zetten. Ik moest weer de motoragent volgen en aangekomen bij de rollenbank kreeg ik wederom een bekeuring voor te veel vermogen. Het nummer van deze aankondiging is: 05020210357329.

Ik ben het ook niet eens met deze bekeuring omdat:
? Het geteste vermogen niet klopt (wat ik u zojuist heb uitgelegd)
? De meting precies hetzelfde was als 23 minuten daarvoor
? Ik niet rijdende ben staande gehouden op de openbare weg (maar lopende op eigen terrein)
? Ik geen lopende motor had

Ik hoop dat u al deze bezwaren in overweging zult nemen en beide bekeuringen zult herzien.

Met vriendelijke groet,




Bj?rn Entius


Bijlagen:
? Kopie?n van de aankondiging van beschikkingen
? Kopieen van de beschikkingen



nog 1

Bj?rn Entius
Middellaan 90
3904 LK Veenendaal

Centraal Justitieel Incasso Bureau
Postbus 1794
8901 CB Leeuwarden

Veenendaal, 5 februari 2002

Geachte meneer, mevrouw,

Op 21 februari 2002 werd ik aangehouden door een motoragent en werd er aangekondigd dat mijn bromfiets gecontroleerd moest worden, op dezelfde dag heb ik een aankondiging van beschikking ontvangen naar aanleiding van deze controle, voor het rijden op een bromfiets welke de maximum constructie snelheid kan overschrijden. Het nummer van deze aankondiging is: 21020208201614.

Ik wil hier tegen in beroep gaan om de volgende redenen:
Een brommer mag volgens de wet 4kw aan vermogen hebben en een maximum constructiesnelheid van 45km per uur. Mijn brommer is alleen getest op het aantal kilowatts dit was volgens de agent 1,4 kilowatt, (dit valt binnen de wettelijke norm), en werd er geen meting van de maximumsnelheid uitgevoerd. En er is een verklaring opgeschreven die nooit is opgegeven door mij.

Na de meting werd er een tabel bijgepakt waarin stond welke maximumsnelheid er bereikt kon worden met het gemeten vermogen van mijn brommer. Het is echter onmogelijk het aantal kilowatt`s om te rekenen in maximumsnelheid zonder daarbij rekening te houden met een groot aantal variabelen. Deze zijn onder andere het gewicht van de bromfiets, de luchtweerstand en de weerstand op de weg, boring, slag, toerental en eindoverbrenging, er werd dus in weze gegokt hoe hard mijn brommer kon.

Volgens deze omrekentabel kan een brommer met een vermogen van 2 kilowatt en een gewicht van 60 kilo dus dezelfde maximumsnelheid bereiken als een brommer met 2 kilowatt en een gewicht van 120 kilo.

Mijn brommer is van het type Honda MT welke origineel circa 92 kilo weegt, heden weegt deze na enkele aanpassingen circa 110 kilo omdat deze andere velgen, voorvork en achterbrug heeft. Mijn bromfiets meer heeft vermogen dan hij origineel heeft maar dat valt nog steeds binnen de wettelijke perken van 4 kilowatt, tevens zorgt mijn eindoverbrenging er voor dat de snelheid van 45 km/h niet overschreden wordt. Door het hogere gewicht van mijn bromfiets klopt de omrekentabel niet met de werkelijke maximumsnelheid.

Terwijl de agent de boete aan het uitschrijven was vroeg deze mij om een verklaring. Ik antwoordde op de vraag door te zeggen dat ik niet wist dat mijn bromfiets harder dan 45km/h kon. De agent heeft echter opgeschreven dat ik van het feit afwist dat mijn brommer harder dan 45km/h kon rijden.

Ik ben het dus niet eens met deze bekeuring omdat:
? Het geteste vermogen nog steeds binnen de wettelijke norm valt
? De maximum constructiesnelheid NIET is getest
? Wegens de eindoverbrenging de maximumconstructiesnelhied van 45 km/h niet wordt overschreden
? De gebruikte omrekeningstabel niet klopt
? De agent een verklaring heeft opgeschreven die niet klopt

Ik hoop dat u deze bezwaren in overweging zult nemen en de bekeuring zult herzien.

Met vriendelijke groet,




Bj?rn Entius


Bijlagen:
? Kopie van de aankondiging van beschikking




Das wel goed he?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved