Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'castrol scoot-r' (ID 30628).
De reply is geschreven door WiZZ [wesley] (UserID 1448) op 8-7-2005 9:39.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Je kunt er bij wijze van spreken alles ingooie wat vet is en zich met de benzine mengt.
M'n vader heeft vroeger nog weleens op sla-olie gereden, en hij bleef gewoon heel........en het blok ook.
Beter is het om gewone 2-takt olie te gebruiken omdat deze als eigenschap heeft dat hij niet zo stinkt en beter met de benzine mee verbrandt. Mocht je nu geld teveel hebben of heb je vaak last van een aankoekende uitlaat (lees: dichtslibbende) dan moet je overstappen op de duurdere 2-taktolieen.
Voor de rest volstaat elke olie waarvan de verpakking vermeld dat het 2-takt-olie is.
Ikzelf heb in nood weleens een paar keer gewone blokolie gebruikt aangezien ik geen 2takt-olie meer had. Dit wil niks zeggen qua smering maar stikt, rookt iets meer. Verder is het dan niet helemaal zeker of deze olie zich goed mengt met de benzine.
Gebruik geen afgewerkte olie!!! Het woord zegt het al: AFGEWERKT! Hier zit dus al heel fijn ijzergruis is en zou dus je cilinder enz kunnen beschadigen.



1 ding weet ik nog goed er was eens een belg op de bm2003 die had een hele fles blok olie gebruikt met mengen bij zijn benzine van uit belgie naar de bm en daar :P tot dat ik het zag
ikke uh waarom gooi je blok olie in je tank
hij uhh is dat blok olie dan o dan is dat niet goed maar het rijdt nog wel dus zal wel goed gaan :P
ik heb zelf vorig jaar op de bm zonder olie hele tank gereden niet goed geweest voor me cil :(


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved