Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'is dit normaal of is dit toch iets vaags :-V?' (ID 30609).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 7-7-2005 19:33.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bloodfist
de nippel heb ik eerst dichtgeknepen en daar zit nu nog eens een slang overheen vol met vloeibare pakking en een schroef erop

maar ik bedenk me net wat,
ik heb een tijdje geleden toen ik het allemaal ging veranderen qua setup enzo mijn blokbouten verandert, maar die waren wel een stukje korter zodat je ze minder strak kon aandraaien, zou dit het probleem ook kunnen zijn dat gewoon mijn carter niet strak genoeg aangedraaid zit?
of kan die daar wel valse lucht zuiger


Wanneer je cilinderbouten niet goed vast zitte zal je onderdruk van je cilinder wegvallen. Hierdoor kun heel veel vermogenverlies krijgen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bloodfist
ok, gasnaald staat helemaal naar beneden, als ik nu mijn luchtstelschroefje helemaal indraai valt me brommer uit ...maar hij loopt nu lekker, maar af en toe bij wegtrekken in zijn 1 heeft die dat die zo rijd en dan ff tussen door een BWOAAAAAP geluidje maakt en dan weer verder gaat of gewoon niet op toeren komt.
ligt dit dan aan de afstelling van me luchtstelschroefje


BWOAAAAP-geluidje duid meestal op een brandstof tekort. Dit kan betekenen dat je luchtschroef te ver uitgedraait is. JE luchtschroef zorgt er namelijk ook voor de gasreactie vanuit stationair toerental.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bloodfist
[...]


groter of kleiner ...lijkt me dan zeker 1 of 2 maatjes groter?
of moet ik kleiner?
boegie is donkerbruin nu

Dit bericht is gewijzigd door bloodfist op 7-7-2005 om 15:43 uur.


Niet teveel naar je bougiekleur kijken. Dit werkt bij een originele brommer meestal wel maar niet bij alle opgevoerde brommers. Bovendien "verkleurd" de bougie veel te langzaam en kun je dus pas na een langere tijd zien of hij goed afgesteld staat.
Je moet er vooral op letten dat als je ineens volgas gaat je geen stottering of dip opmerkt, of je in de hoogste en/of 1 na hoogste versnelling elke snelheid constant kunt blijven rijden zonder te stoteren en of hij stationair goed blijft lopen (ook na een langere tijd). Hierna ga je kijken of hij goed start met koude motor als finishing touch.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved