Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'rollerbank, vermogen en snelheid...' (ID 900).
De reply is geschreven door Joscross (UserID 1825) op 22-6-2005 0:01.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

[...]


Uh nee, hij gaat dan in zijn toerenbegrenzer.
Dom? nee dat dacht ik niet.
Bij een brommer heb je namelijk hetzelfde principe: Geef maar eens volgas, en op gegeven moment zul je merken dat je motor op een even hoog toerental blijft (nee dat gaat niet oneindig door). Op dit punt weegt namelijk de wrijving van de motor+aandrijving op tegen het vermogen wat er geleverd wordt. Op deze hoge toerentallen gaat namelijk ook het 1 en het ander tegen zitten werken: conclusie: toerental KAN niet meer stijgen en er blijft geen vermogen meer over op het achterwiel. Er treed een soort balans op.
Kortom, het is een beetje lomp om te zeggen dat iemand dom is terwijl je het zelf niet eens beter weet. Maar ach, je zult wel in de puberteit zitten; ik weet er alles van, ik heb die tijd namelijk ook gehad

Je redenatie slaat nergens op...(niet de eerste keer overigens)
Als mijn brommer zonder belasting max. 13k kan lopen, omdat daar "een balans" optreed, dan kan ie op de weg never nooit 12,5k halen..

Maximaaltoerental heeft niet te maken met het volledig opnemen van het niet gebruikte vermogen, maar met begrenzingen zoals ontsteking, benzinetoevoer, luchttoevoer etc. Zou je die factoren zo hoog maken dat ze geen begrenzing meer vormen, dan kom je bij het limiet van wat het desbetreffende materiaal aankan, bv F1, balanceert op het randje van maximaal vermogen/kapot gaan.

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 22-6-2005 0:01


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved