Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Korte en lange uitlaat in ?' (ID 30263).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 20-6-2005 18:21.
Hooow integendeel:
Op mijn MTX200R zit het ATAC systeem.
Dit systeem bestaat uit een klep die een bepaalde expansieruimte af kan sluiten die zich in de cilinder bevindt.
Wanneer er op laag toerental word gereden gaat deze klep open. Hierdoor wordt de extra expansieruimte benut waardoor er meer koppel ontstaat. Wanneer je boven de +/- 6500rpm komt gaat deze klep dicht. Hierdoor wordt de expansieruimte kleiner en trekt de cilinder op hoog toerental lekkerder door. Naar mijn mening is dit verschil niet zo heel goed te merken qua vermogen maar wel qua koppel.
Je zou het eens kunnen proberen met een onderlangse en bovenlangse uitlaat.
Bovenlangs zorgt namelijk meestal voor meer koppel en onderlangs meestal voor meer vermogen.
Maar inderdaad zoals hierboven al is verteld: 4-takt is een totaal ander principe als het 2-takt gebeuren.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved