Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'afstelling' (ID 30254).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 20-6-2005 17:57.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lamahoofd
Ik had het er al met bascross over gehad en hij wist het ook niet precies,want we hadden die faq erbij gehad over afstellen maar hij heeft allebei de symtonen van te weinig en teveel bezine.
-Start vaak gewoon wel goed, ook zonder choke
soms wel veel gas bijgeven om hem stationair te krijgen.
-veel rook uit uitlaat/meureh
-BLuuh geluid
-Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
Kijk dit is van allebei de verschillende dingen,te kleine sproeier en te grote sproeier
Heej dikkop,
Eigenlijk is het heel simpel. Wanner je 3/4 tot volgas geeft, dan wordt je benzinemengels geregeld door de sproeier.
Stationair toerental wordt geregeld door de luchtschroef in combinatie met je stationairschroef.
Kortom: focus je eerst op het volgas gebeuren. Pak hiervoor de sproeier waarop hij het best volgas rijdt. Wanneer hij dat goed doet ga je pas kijken naar het stationair gebeuren.
Smeer je hem niet teveel?
Smeer je hem via je oliepomp? misschien blijft deze "volgas" staan waardoor hij bij stationair toerental veel te veel olie geeft. Hierdoor gaat er olie op de bougie zitten waardoor hij "verzuipt".
Over het algemeen is het zo dat hoe warmer het is, hoe minder benzine je brommer nodig heeft. Het verschil tussen winter (-10 graden) en zomer (+30 graden) zal zorgen dat je je sproeier hooguit 2punten moet verschillen. Maar bij veel brommers is dit niet eens nodig.
Verder zou je nog kunnen kijken of je brommer mooi op arbeidstemperatuur blijft. Minimaal 60 graden en maximaal 95 graden na een tijdje rijden. Maar ik denk persoonlijk dat het hier niet aan ligt.
Let op dat voordat je je brommer af gaat stellen eerst de volgende dingen nagaat:
- Zit je uitlaat niet dicht? (lijkt me niet het geval omdat hij het volgas wel goed doet)
- Zit je luchtfilter niet dicht? (lijkt me niet, idem dito)
- goede brandstoftoevoer? (trek die benzineslag van je carburateur af en kijk of hij goed doorstroomd, zowel op reserve als op de gewone stand)
- is je bougie goed? (lijkt me ook niet dat dit het is)
Als het nou nog nie lukt dan ge je jezelf maar ens schamen en ga huilen!
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved