Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'vette puch tuning' (ID 29024).
De reply is geschreven door John Huijben (UserID 1844) op 13-6-2005 14:05.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mitchell17

[...]

cilinder afdraaien en de slag is op te lossen door een andere drijfstanf te laten persen


bijna he. slag heeft nix met drijfstang te schaften. een scootercilinder op puch is veelste hoogtoerig. met name omdat die cilinders al een stuk bruuter getimed zijn als een 70cc voor mt ofzo.
Dat is opzich nog niet echt zon probleem, spoelpoorten hoger leggen en kop en uitlaat wat laagtoeriger maken scheelt veel.

maar als je een kortere slag hebt is de ruimte tussen de poorten en de bovenkant van de cilinder ook kleiner. als je dus neit wilt dat je zuiger de cilinder buitenkomt zul je je cilinder hoger moeten zetten ------> hogere timingen ------> nog hoogtoeriger.

als je een athena cilinder voor scooter ( appie sr ) op een puch zet heb je een uitlaatpoorttiming van 205 ofzo. idioot hoog dus.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved